Thursday, February 26, 2015

පොලිටිකල් හීනය



ගිය සුමානේ මම මාර හීනයක් දැක්කනේ. ඒ මම ජනාධිපතිවරණ අපේක්ෂකයෙක් වෙලා චන්දෙන් දිනලා. අනේද කියන්නෙ. හීනෙන්ද? ඔව් ඉතින් හීනෙන් තමයි, පොඩ්ඩක් ඉන්න කියනකල්.

කොහොමත් ඇත්තටම මගේ අදහසක් තිබුණා තමයි ජනාධිපතිවරණයට ඉල්ලන්න. ඒ සිංහල සඳැස් කවිය නංවන්න කියල හිතාගෙන. අර හැම හෙළයෙක්ම කවියෙක් කියල රොබට් නොක්ස් කියල තිබුනනෙ.  ඒ නිසා ඔක්කොම හෙළයෝ මට චන්දෙ දුන්නහම නිකම්ම ගොඩ. එත් ඇප තියන්න කවියෙක් හොයාගන්න බැරි වෙච්ච නිසා ඒ අදහස නිකම්ම අත හැරුණා.

අර හීනෙන්ම මට පෙනුණා මගේ ප්රතිපත්ති ප්රකාශනය. මගේ චින්තනය. ඒ කියන්නෙ මම දිනුවොත් කරන්නනෙ මොනවද කියල. ඒක තනි පිටේ ලියවිල්ලක්. තිබුනෙ ප්රයිවෙට් බස් ගැනයි, මෝටර් සයිකල් ගැනයි, ත්රී වීලර් ගැනයි විතරයි.


මම දිණුවොත් ප්රයිවෙට් බස් වල නළාව ගලවල දානවා කියල ඒකෙ තියෙනව. බුදු අම්මො එහෙම දෙයක් හිතන්නවත් පුලුවන්ද? නලාවක් නැත්නම් බස් එකක් ප්රයිවෙට් බස් එකක් වෙන්න බෑනේ.

අනික් චින්තනය තමයි මෝටර් සයිකල් වල අමතර කොටස් ගෙන්නන්නත් නිපදවන්නත් තහනම් කරන එක. ඒ කියන්නෙ කාලයක් යනකොට ලංකාවේ මෝටර් සයිකල් කොට උඩ. එතකොට එගොලන්ට නිකන්ම කාර් ගන්න සිද්ධ වෙනවනෙ. මටම මගේ ගැන හරිම පිළිකුලක් ඇතිවුණා ඒ වගේ පවුකාර චින්තනයක් ඇති වෙච්ච එක ගැන. විලි ලැජ්ජයි. අනේ අර රෝන්ග් සයිඩ් එකෙන් ඉස්සරහට එන, වම්පැත්තෙන් ඕවර්ටේක් කරන, කලර් ලයිට් ගාව එක පොදියට පොරකන, වමින් ගිහිල්ලා එක පාරටම ලඟම තියෙන වාහනේ ඉස්සරහින් දකුණට හරවලා සියදිවි නසාගන්න හදන, ඒවගේම එක පාරටම කාරෙකක් ඉස්සරහින් කනත්තට හරවන අහිංසක මෝටර් සයිකල් සහෝදරයන්ට මොකද වෙන්නෙ?. මං වගේ තුට්ටු දෙකේ චින්තකයෙක්.

මෙන්න මේ තුන්වෙනි චින්තනය නම් ටිකක් සලකලා බලන්න පුළුවන්. ඒක මෙහෙමයි. " ශ්රී ලංකාවේ පාවිච්චියේ පවතින ත්රී රෝද රථ සියල්ලම රජ සතු කරනවා ඇත. ඒ වෙනුවට ඒ සියල්ලටම 'නැනෝ' වැනි කුඩා මෝටර් රථයක් බැගින් රජයේ මුදලින් නොමිලයේ ලබා දෙනු ඇත.එවැන්නක් කිරීමෙන් අපටම ආවේනික අද්විතීය රියදුරු ක්රමවේදයක් අපට අහිමි වීමට ඉඩ ඇතත් මගේ විදේශීය ප්රතිපත්තිය ඉන්දියාවට රිදවීම නිසා එය එසේ සිදු කෙරෙනු ඇත.   ශ්රී ලංකාවේ ප්රවාහන දියුණුව අඩපන කිරීමේ ඉන්දියන් කුමන්ත්රණයක් යයි අප කල්පනා කරන ලංකාවට ත්රිරෝද රථ ගෙන්වීම මුළුමනින්ම නවතා දමනු ඇත  සියලුම ත්රිරෝද රථ නැවත ඉන්දියාවට නොමිලයේම පටවනු ලබන අතර එමගින් එරටට ඇතිවන ව්යසනය දිට්ට ධම්ම වේදනීය කර්මයක් ලෙසින් සලකා අප සිත් සනසවා ගන්නවා ඇත. එය "සතුරාට සතුරා ඔසවා ගැසීමේ" න්යායක් ලෙසින්ද සලකා බලනු ඇත.

 එම සිහිනයේම අතුරු සිහිනයක් ලෙස පෙනුනේ මගේ ප්රතිපත්ති ප්රකාශය නිකුත්වූ දා පටන් මට පිට රටක ජීවත් වීමට සිදුවූ බවත් නැවත ලංකාවට ඒමට නොලැබෙන බවත්ය.

එහෙත් පදිකයන්ගේ සහ වාහන හිමියන්ගේ (ත්රීවීලර්, මෝටර් සයිකල්, ප්රයිවෙට් බස් හැර) සියලුම චන්ද මට ලැබී තිබුණු නිසා මා ශ්රී ලංකාවේ ජනාධිපතිවරණයෙන් ජයග්රහණය කර ඇති බව, වරක් අතුරුදහන් වූ මැතිවරණ කොමසාරිස්වරයා විසින් ප්රකාශයට පත්කොට ඇති බව මා සිටින රටේ පුවත්පත් මගින් සිහිනයෙන්ම දැන ගතිමි. 

No comments:

Post a Comment